بوی عطر زن آل پاچینو

فیلم بوی خوش یک زن 1992 اثری از مارتین برست با فوق العاده داستان یک نظامی بازنشسته بدخلق و جوانی بی تجربه و تاثیر آنان بر زندگی یکدیگر را روایت می کند.داستان فیلم بوی خوش زن رابطه بین یک دانشجوی جوان و یک افسر بازنشسته ارتش را روایت می کند. چارلی سیمز دانشجویی جوان از خانواده ای نه چندان ثروتمند است. او به دنبال شغلی برای تهیه هزینه بلیط هواپیما است تا بتواند کریسمس را نزد خانواده اش بگذراند. از طرفی در مدرسه نیز دچار مشکلی شده و اگر نتواند این مشکل را حل و فصل کند از مدرسه اخراج می شود.

بوی عطر زن آل پاچینو

سرانجام شغل پرستاری آخر هفته از یک افسر بازنشسته ارتش برای او فراهم می شود. گرچه خانمی که چارلی را استخدام کرده به او می گوید این یک راه ساده برای پول درآوردن است، اما واقعا اینطور نیست. چارلی مسیول پرستاری از فرانک اسلید در طول تعطیلات عید شکرگزاری می شود. فرانک یک افسر بازنشسته ارتش نابینا، بداخلاق و الکلی است که همنشینی با او واقعا دشوار است. با ادکلن ویتابلا   شما می توانید  توجه های زیادی  را به خود جلب کنید.

گرچه افراد دیگری چون استیون درف و نیز برای نقش چارلی سیمز در نظر گرفته شده بودند، اما این نقش در نهایت به کریس اودانل رسید. آل پاچینو نیز به توصیه کارگزارش و از روی بی میلی، نقش فرانک اسلید را قبول کرد. این نقش پیش از آل پاچینو به بازیگران دیگری از جمله جک نیکلسون، هریسون فورد، داستین هافمن و جو پشی پیشنهاد شده بود. آل پاچینو پیش از آغاز فیلمبرداری به مدرسه مخصوص نابینایان می رفت تا برای بازی در این نقش آماده شود و نکات لازم را بیاموزد.

بازیگران فیلم بوی خوش زن

  • جیمز ربهورن (James Rebhorn) در نقش آقای ترسک
  • آل پاچینو در نقش فرانک اسلید
  • فیلیپ سیمور هافمن (Philip Seymour Hoffman) در نقش جرج ویلیس
  • ریچارد ونچر (Richard Venture) در نقش ویلیام اسلید
  • برادلی وایتفورد (Bradley Whitford) در نقش رندی اسلید
  • فرانسیس کانروی (Frances Conroy) در نقش کریستین داونز
  • راشل الیور (Rochelle Oliver) در نقش گرچن اسلید

نقد و بررسی فیلم بوی خوش زن 1992

فیلم بوی خوش زن مارتین برست در تاریخ 23 دسامبر 1992 برابر با 2 دی 1371 در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران شد. این فیلم پس از اکران به فروش 134 میلیون دلاری در گیشه، چندین جایزه اسکار و گلدن گلوب و همچنین نظر مثبت بینندگان و منتقدین رسید. فیلم سینمایی بوی خوش زن 1992 با 44 نقد رتبه 89% در راتن تومیتوز، نمره 8 از 10 از دیدگاه بینندگان در و نمره 59 از 100 از دیدگاه منتقدین متاکریتیک را دریافت کرد.

از جوایز فیلم بوی خوش زن 1992 می توانیم به اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای آل پاچینو، نامزدی اسکار در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی اشاره کنیم. همچنین این فیلم در جشنواره گلدن گلوب نیز جایزه گلدن گلوب بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم درام را نیز به دست آورد. در این قسمت قصد داریم نظرات منتقدین مختلف در مورد فیلم کلاسیک بوی خوش زن 1992 را بررسی کنیم.

این فیلم در اصل تور دور دوچرخه سواری آل پاچینو است و او در لحظات آرام و کند فیلم با فضاسازی بسته و تبدیل هر صحنه به یک فیلم کامل کوچک ما را با خود همراه می کند.

در انتهای فیلم بوی خوش زن به یک جمع بندی معمولی از فیلم های نوجوانانه و یک نتیجه گیری عادی در فیلم های مدرسه ای می رسیم. اما به طور کم نظیری با هوش و مهارت بسیار به این نقطه پایان می رسیم.

این یک بازی عالی از آل پاچینو است که با نمایشنامه فوق العاده گلدمن همراه شده، اما احتمالا یک شخصیت محبوب و دوست داشتنی نباشد؛ چرا که به شدت تلخ و گزنده است.

با به روی کار آوردن استعدادها، در صحنه های خاص (همانند صحنه رقص آل پاچینو با یک غریبه در رستورانی مجلل) شاهد برازندگی و تاثیر خاصی در فیلم هستیم.

در این فیلم شاهد یک شخصیت اسمی هستیم که به یک بازی توانمند و یک صحنه بسیار عالی به خود می بالد؛ گرچه هم ارایه و هم صحنه تهی از روایت هستند، طرح وجود ندارد و سرعت اتفاقات به قدری آرام است که عصر یخبندان در مقابل آن یک روند باعجله و سریع محسوب می شود. ماسک موی بیز میزان رطوبت موهای شما را افزایش داده و به نرمی موهایتان کمک خواهد کرد.

آل پاچینو برای بازی در نقش یک فرد نابینا آموزش دیده است. او تلاش می کرد تا بر روی یک شی خاص تمرکز نکند و به این ترتیب نابینا به نظر بر سد. وی اغلب از نقش خود خارج نمی شد، همیشه با عصایی در دست راه می رفت و هنگام صحبت با دیگران به آنان نمی نگریست.

آل پاچینو و گابریله انور برای صحنه رقص تانگو دو هفته تمرین کردند و فیلمبرداری این صحنه 3 روز به طول انجامید.تقریبا تمامی صحنه های داخل هتل در طول شب فیلمبرداری شد تا مزاحمتی برای کارکنان هتل ایجاد نشود.

طبق گفته کریس اودانل، هنگامی که عوامل فیلم اجازه فیلمبرداری در هتل مجله امروزیا منهتن را گرفتند قرار شد در صحنه ای صاحب هتل، دونالد ترامپ و همسرش مارلا میپلز نیز حضور داشته باشند. ظاهرا در صحنه ای که لیموزین پاچینو و اودانل را جلوی در هتل پیاده می کند، ترامپ و همسرش در حال خروج از هتل هستند. این صحنه در نهایت حذف شد.ضد آفتاب ویتابلا ساخت کجاست؟ بهترین فرمولاسیون  را برای محافظت از پوست به همراه دارد و به شما برای محافظت پوست کمک خواهد کرد.

تکیه کلام فرانک، یعنی Hoo-wah، در واقع یک شعار جنگی مربوط به ارتش ایالات متحده است. آل پاچینو می گوید این عبارت را از مشاور فنی نظامی فیلم الهام گرفته است. مشاور فنی وظیفه داشت به پاچینو بیاموزد چگونه با چشمانی بسته و زیر 45 ثانیه اسلحه خود را باز و سرهم کند.

Hoo-wah در اصل Hoo-ah است، ولی پاچینو در تلفظ خود یک W نیز به کار می برد. Hoo-ah برگرفته از HUA به معنای «شنیدن، فهمیدن، آگاه شدن» است و طی سال ها در میان نظامیان معانی زیادی چون «فهمیدی؟»، «ممنون»، «برو»، «کودن»، «عالی!» و «خفه شو!» دارد و تقریبا در همه موارد، به جز جواب «نه»، به کار می رود و معنا دارد.

شخصیت گابریله انور در فیلم دانا نام دارد. دانا در زبان ایتالیایی به معنای خانم یا زن است.

در یکی از صحنه ها که کریس اودانل گریه می کند، آل پاچینو پیش از فیلمبرداری او را به کناری کشید و بر سرش فریاد زد تا او را به گریه بیندازد.

نظر شما در مورد فیلم بوی خوش یک زن 1992 چیست؟ به نظر شما تاثیرگذارترین صحنه فیلم کدام صحنه است؟ به غیر از بازی فوق العاده محشر آل پاچینو، بازی کدام یک از بازیگران فیلم را می پسندید؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بوی عطر زن آل پاچینو" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بوی عطر زن آل پاچینو"، کلیک کنید.