استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت که 75 درصد دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی تحصیل می کنند بنابراین باید آموزش های ویژه در مدارس عادی برای این دانش آموزان در نظر گرفته شود.
درتاج در گفت وگو با امروزیا، اظهارکرد: 10 درصد دانش آموزان کشور در یکی از گروه های استثنایی و به عبارت دیگر نیمه بینا، نابینا، ناشنوا، نیمه شنوا و یا دچار اختلالات یادگیری هستند که این افراد در برابر طیف کودکان تیزهوش و با بهره هوشی 70 که به آنها آهسته گامان(دانش آموزان دیر آموز) می گویند، قرار دارند.
وی با بیان اینکه می توان از توانایی های این گروه برای پیشبرد اهداف جامعه استفاده کرد افزود: برای این کار همانطور که در برنامه های درسی برای همه گروه ها تجدید نظر داریم، باید برنامه های مختص این گروه را نیز تدوین و اجرا کنیم.
دورتاج ادامه داد: در تمام دانشگاه های کشور بچه هایی که در طیف اختلالات یادگیری قرار دارند در کنار سایر افراد عادی حضور دارند و تحصیل می کنند در آموزش و پرورش نیز 75 درصد این دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل می کنند لذا باید آموزش ها و برنامه های ویژه در مدارس عادی پیاده شود تا این کودکان نیز بتوانند تحصیل کنند.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی در پایان تاکید کرد: باید از امکانات کمک آموزشی موجود در دنیا، برای پیشبرد آموزش این دانش آموزان استفاده کنیم.
پایان خبر امروزیا
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحصیل 75 درصد دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی/ لزوم پیاده سازی آموزش های ویژه در این مدارس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحصیل 75 درصد دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی/ لزوم پیاده سازی آموزش های ویژه در این مدارس"، کلیک کنید.