تصمیم سوئیس برای شراکت در پروژه پدافندی به رغم بی طرفی نظامی

تصمیم سوئیس برای شراکت در پروژه پدافندی به رغم بی طرفی نظامی

سوئیس که به داشتن سیاست بی طرفی نظامی در بین کشورهای اروپایی مشهور است از پیوستن خود به پروژه پدافند موشکی و هوایی واحد سراسر اروپا خبر داد.

به گزارش امروزیا دولت سوئیس امروز (جمعه) اعلام کرد به پروژه ایجاد پدافند موشکی و هوایی متحد اروپا موسوم به «ابتکارعمل سپر آسمان اروپا» پیوسته است.

به گزارش رویترز این پروژه از سوی آلمان در پی شروع جنگ اوکراین اجرایی شده با این هدف که به کشورهای اروپایی اجازه شراکت در خرید سامانه های پدافندی و آموزش های مرتبط با آنها را بدهد.

«اورس لوهر» رئیس اداره تسلیحات ارتش سوئیس سند پیوستن به این پروژه را امضا و سوئیس را تبدیل به پانزدهمین عضو ابتکار عمل «سپر آسمان اروپا» کرد.

دولت سوئیس در بیانیه ای که امروز منتشر ساخت نوشت: «سوئیس با شرکت در این ابتکارعمل فرصت های بین المللی برای همکاری را افزایش می دهد. ابتکار عمل سپرآسمان اروپا باعث بهتر شدن همکاری های مرتبط با پروژه های تامین تجهیزات آموزش و جوانب لجستیکی در حوزه پدافند ضد هوایی مستقر بر زمین می شود.»

این دولت تصریح داشت: «تمرکز اولیه ما بر شراکت در حوزه پدافند هوایی میانبرد مستقر بر زمین بوده هر چند که ممکن است همکاری در حوزه پدافند هوایی کوتاه برد و برد بلند نیز بعدا انجام شود.»

این تصمیم دولت سوئیس باعث مناقشه در داخل این کشور شده چون حامیان بی طرفی نظامی سوئیس می گویند که باعث نقض این بی طرفی می شود.

روز جمعه دولت سوئیس ادعا کرد این پروژه با وضعیت بی طرفی نظامی این کشور سازگاری دارد چون حاوی هیچ الزامی نبوده و سوئیس همچنان می تواند تصمیم بگیرد که در کجاها و تا چه میزانی مشارکت کند و همین طور می تواند در صورت درگیر شدن یک عضو این ابتکار عمل در جنگ از همکاری با آن خارج شود.

پایان خبر امروزیا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تصمیم سوئیس برای شراکت در پروژه پدافندی به رغم بی طرفی نظامی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تصمیم سوئیس برای شراکت در پروژه پدافندی به رغم بی طرفی نظامی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه