روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد

به گزارش امروزیا، سیستم هدف یابی خودکار «ینی سی» به پدافند هوایی اس 400 ملحق می شود که برای مقابله با موشک های دوربرد کاربرد دارد و رادار پیشرفته «والدای» برای تشخیص و مقابله با پهپادها توسعه داده شده است.

بیشتر اطلاعات درباره این دو سیستم پدافندی جدید محرمانه است اما بر اساس گزارش رسانه های روسی سامانه «ینی سی» در حقیقت بخشی از پدافند اس 500 است که اکنون می تواند قابلیت های اس 400 را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد

این سامانه توانایی تشخیص و مقابله با اهداف در فاصله 600 کیلومتر و در ارتفاع 100 کیلومتر را دارد. این سامانه اهداف آیرودینامیک و موشک های بالستیک را به دام می اندازد.

«ینی سی» در شکل عملیاتی کنترل موشک های پدافندی را به دست می گیرد و به شکل دقیق به سمت هدف هدایت می کند. ادعاهای تایید نشده ای درباره توانایی رهگیری پرتابه های هایپرسونیک توسط این سامانه نیز مطرح شده است.

سیستم راداری «والدای» نیز برای رهگیری اهداف با سطح مقطع راداری بسیار کم طراحی شده است. «والدای» می تواند پهپادهای کوچک را شناسایی و دیگر پرنده ها کوچک تفکیک کند. توانایی تفکیک رادار برای مقابله موثر با تهدیدات پهپادی حیاتی است.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روسیه کنترل آسمان را در دست گرفت / سدی مقابل هایپرسونیک و پهپاد"، کلیک کنید.