زارعی: تراز گرفتن از سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ادامه دارد/ تفکیک دانش‌آموزان برای اعلام میانگین‌ها

زارعی: تراز گرفتن از سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ادامه دارد تفکیک دانش‌آموزان برای اعلام میانگین‌ها

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مشغول تراز گرفتن از سوابق تحصیلی هستیم؛ ما برای اعلام میانگین‌ها باید دانش‌آموزان را تفکیک کنیم و هنوز این اقدام را انجام نداده‌ایم.

محسن زارعی  رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری امروزیا، درباره میانگین نمرات و معدل امتحانات نهایی دانش آموزان اظهار کرد: در حال حاضر مشغول تراز گرفتن از سوابق تحصیلی هستیم و نتیجه آزمون پایه دوازدهم مشترک بین کسانی که برای ایجاد سابقه  و ترمیم نمره اقدام کردند، ما برای اعلام میانگین‌ها باید دانش آموزان را تفکیک کنیم و هنوز  این اقدام را انجام نداده‌ایم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره مصححین امتحانات بیان کرد: معلمان برگه های امتحانی تصحیح کردند و در این امر باید راهنمای تصحیح را مبنای تصحیح خود قرار بدهند و تنها نکته ای به همکاران مصحح خود اعلام کردیم، کار تصحیح را براساس راهنمای تصحیح  کار تصحیح را انجام دهند.

زارعی با بیان اینکه ساز و کارهایی که چیده شده بود، از گذشته نیاز به اصلاحاتی داشت که بخشی از اصلاحات انجام شد، خاطرنشان کرد: با این تصور که تصحیح  فقط تکلیف است یا برخی از افراد گمان می‌کنند که تصحیح در مقابل جبران خدمات است.

وی با بیان اینکه تصحیح نوعی توانمندسازی همکاران است و با تصحیح همکار با برداشت‌های  مختلف دانش‌آموزان آشنا می‌شود، ابراز کرد: همکار در کار تدریس متوجه شود که دانش‌آموز برداشت‌های متفاوتی می‌کند و  در همان حین می‌تواند به دانش آموز تذکراتی درباره برداشت‌های نادرست ارائه دهد و این برداشت درست است و کار تدریس همکاران کمک می‌کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زارعی: تراز گرفتن از سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ادامه دارد/ تفکیک دانش‌آموزان برای اعلام میانگین‌ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زارعی: تراز گرفتن از سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ادامه دارد/ تفکیک دانش‌آموزان برای اعلام میانگین‌ها"، کلیک کنید.