نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D850 body

بررسی تخصصی و مشخصات نیکون D850

محتوا

  • بررسی تخصصی دوربین نیکون D850 و مشخصات فنی
  • ویژگی های دوربین نیکون D850
  • سنسور، پردازنده و سازگاری UHS-II
    • سیستم فوکوس دوربین نیکون D850
    • سیستم فتومتریک
    • سازگاری با لنز DX، کیفیت فیلم و پورت ها
  • باتری دوربین نیکون D850
  • انتقال تصاویر به صورت بی سیم
  • سایر ویژگی های دوربین نیکون D850
  • مزایای دوربین بدنه Nikon D850
  • معایب دوربین بدنه Nikon D850
  • برخی از ویژگی های دوربین نیکون D850 به اختصار

نیکون D850 بدون شک یکی است دوربین حرفه ای و با امکانات عالی این دوربین برای انواع موقعیت های عکاسی طراحی شده است و امکانات زیادی را در اختیار عکاسان حرفه ای قرار می دهد.

ویژگی های دوربین نیکون D850

دوربین نیکون D850 دارای سنسور BSI-CMOS با رزولوشن 46 مگاپیکسل و بدون فیلتر پایین گذر است. این ویژگی ها وضوح و کیفیت تصاویر را در این دوربین بهبود می بخشد.

همچنین در طراحی سنسور CMOS از فناوری نور پس زمینه استفاده شده است. این فناوری باعث افزایش حساسیت به نور و کاهش نویز تصویر به خصوص در شرایط کم نور می شود.

از نظر محدوده ISO، دوربین Nikon D850 محدوده تیراندازی وسیع تری را ارائه می دهد. در تنظیمات پیش فرض، محدوده ISO بین 64 تا 12800 قابل استفاده است و می توان آن را به ISO 32 و 51200 ارتقا داد. این ویژگی‌ها به عکاسان اجازه می‌دهد در شرایط نوری مختلف عکاسی کنند و انعطاف‌پذیری بیشتری در تنظیمات نوردهی فراهم کنند.

به طور کلی، دوربین نیکون D850 با سنسور با کیفیت بالا، حذف فیلتر پایین گذر، فناوری نور پس زمینه و گستره ISO گسترده، ویژگی های قدرتمندی را به عکاسان حرفه ای و علاقه مندان به کیفیت تصویر بالا و انعطاف پذیری در تنظیمات نوردهی ارائه می دهد.

سنسور، پردازنده و سازگاری UHS-II

دوربین نیکون D850 این پردازنده از پردازنده تصویری Expeed 5 استفاده می کند که قبلا در دوربین D5 که یکی از پرچمداران دوربین های فول فریم نیکون به حساب می آمد، استفاده می شد. استفاده از پردازنده Expeed 5 در D850 سرعت عکاسی پیاپی را به 7 فریم در ثانیه افزایش می دهد.

با استفاده از دستگیره MB-D18 و باتری قدرتمند EN-EL18a/b می توان سرعت عکاسی پیاپی را تا 9 فریم در ثانیه افزایش داد. در حالت عکاسی با سرعت 7 فریم بر ثانیه، بافر دوربین می تواند 51 فایل را با فرمت RAW به صورت متوالی ذخیره کند.

علاوه بر این، D850 دارای یک اسلات کارت حافظه XQD است که با کارت های حافظه UHS-II سازگار است. این ویژگی گزینه مناسبی را برای عکاسان ورزشی و عکاسان علاقه مند به ثبت حرکات سریع فراهم می کند. زیرا عکاسی در این نوع شرایط نیازمند سرعت بالای خواندن و نوشتن روی کارت حافظه است.

دوربین نیکون D850 با استفاده از کارت حافظه XQD و قابلیت های پردازنده Expeed 5 قادر است تصاویر باکیفیت را به صورت مداوم و با سرعت بالا ثبت کند و در موقعیت هایی که لحظه های سریع ثبت می کنند به عکاسان کمک کند.

سیستم فوکوس دوربین نیکون D850

دوربین نیکون D850 با استفاده از سیستم فوکوس خودکار برتر، راحتی را برای عکاسان حرفه ای فراهم می کند. این سیستم فوکوس از دوربین D5 الهام گرفته شده و دارای 153 نقطه فوکوس است که 55 مورد از آنها قابل انتخاب توسط کاربر است. از جمله این نقاط می توان به 99 نقطه فوکوس متقاطع و 15 نقطه فوکوس اشاره کرد که با مبدل ها و لنزها کار می کنند.

نقطه فوکوس مرکزی دوربین دارای حساسیت -4EV و سایر نقاط دارای حساسیت -3EV هستند که به دوربین امکان فوکوس در شرایط کم نور را می دهد.

حالت های فوکوس خودکار Nikon D850 شامل منطقه تشخیص کنتراست، ردیابی فوکوس رنگی سه بعدی، فوکوس خودکار تک فوکوس و انتخاب تعداد نقاط فوکوس خودکار متوالی (AF-C) از گروه های 9، 25، 72 یا 153 نقطه ای است.

در حالت Live View، یک نقطه فوکوس خودکار جدید برای علامت گذاری اجسام کوچکتر از قاب طراحی شده است، اما در حالی که تراشه فاقد تشخیص فاز است، نیکون همچنان به منطقه تشخیص کنتراست برای فوکوس خودکار متکی است.

سیستم فتومتریک

دوربین نیکون D850 دارای سنسور نورسنجی RGB با رزولوشن 180000 پیکسل است. این سنسور به دوربین اجازه می دهد تا چهره را تشخیص دهد و سوژه را با دقت و سرعت ردیابی کند. با استفاده از این سنسور، دوربین می تواند به طور دقیق از ترکیبی از نورسنج و اطلاعات تشخیص چهره برای فوکوس و ردیابی خودکار سوژه استفاده کند.

وقتی صحبت از ظرفیت حافظه و فایل های RAW و JPEG می شود، D850 توانایی ضبط فایل های با وضوح بالا را دارد. با رزولوشن 55.04 مگاپیکسل (5504 x 8256 پیکسل)، می توانید تصاویری با جزئیات با کیفیت بالا بگیرید. اما اگر به فایل های کوچکتری نیاز دارید، دوربین می تواند فایل هایی با رزولوشن 25.6 مگاپیکسل و 11.4 مگاپیکسل را نیز ضبط کند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که در فضای حافظه صرفه جویی کنید و در صورت نیاز به فایل های کوچکتر از وضوح کمتری استفاده کنید.

سازگاری با لنز DX، کیفیت فیلم و پورت ها

دوربین نیکون D850 با لنزهای DX سازگار است. با استفاده از لنزهای DX در این دوربین می توانید با برش دادن قسمت کوچکتری از سنسور زاویه دید وسیع تری داشته باشید و با استفاده از لنزهای FX و فاصله کانونی لنز تله فوتو می توانید از عملکرد تله فوتو استفاده کنید. در این حالت، وضوح تصویر را می توان به 19.4 مگاپیکسل کاهش داد، زیرا از قسمت کوچکتری از سنسور استفاده می شود.

در مورد فیلمبرداری، دوربین Nikon D850 می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. علاوه بر این، این دوربین دارای عملکرد ضبط تایم لپس 4K است که به شما امکان ثبت تصاویر تایم لپس و با کیفیت بالا را می دهد.

در مورد اتصالات ورودی و خروجی، دوربین D850 دارای ورودی هدفون، خروجی میکروفون، پورت USB و Mini HDMI است. این اتصالات به شما امکان می دهد یک میکروفون خارجی، هدفون برای نظارت بر صدا، اتصال به رایانه و اتصال به سایر دستگاه های نمایشگر را وصل کنید.

باتری دوربین نیکون D850

با هر بار شارژ کامل باتری EN-EL15a در Nikon D850 می توانید تا 1840 عکس بگیرید. این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به Nikon D810 است که با شارژ کامل تنها می تواند 1200 عکس بگیرد.

قدرت باتری بالاتر در D850 به دلیل بهینه سازی های انجام شده در مصرف انرژی و بهبود عملکرد سیستم عامل دوربین است. این به شما امکان می دهد با یک بار شارژ باتری عکس های بیشتری بگیرید و با آرامش بیشتری از دوربین استفاده کنید.

همچنین لازم به ذکر است که تعداد عکس هایی که می توانید با یک بار شارژ باتری بگیرید تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند استفاده از فلاش، استفاده از سایر عملکردهای دوربین، تنظیمات دستی و شرایط استفاده است. بنابراین، تعداد دقیق عکس هایی که می توان با یک بار شارژ باتری گرفت ممکن است در شرایط مختلف متفاوت باشد

انتقال تصاویر به صورت بی سیم

دوربین Nikon D850 از اتصال بی سیم SnapBridge پشتیبانی می کند. SnapBridge یک اپلیکیشن موبایلی است که توسط نیکون برای اتصال دوربین به تلفن همراه ساخته شده است.

با SnapBridge می توانید تصاویر را به صورت بی سیم به تلفن همراه خود انتقال دهید. می توانید تصاویر را به گونه ای تنظیم کنید که با کیفیت اصلی به تلفن همراه منتقل شوند تا لحظه ثبت عکس را با جزئیات کامل و با کیفیت بالا در تلفن همراه خود مشاهده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید نسخه 2 مگاپیکسلی کوچکتر از تصویر را به تلفن همراه خود انتقال دهید تا فضای کمتری از حافظه گوشی شما اشغال شود.

SnapBridge همچنین دارای قابلیت انتقال اطلاعات موقعیت مکانی (GPS) از دوربین به تلفن همراه است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که اطلاعات موقعیت مکانی عکس های خود را هنگام ذخیره آنها در دوربین با خود ببرید.

SnapBridge با استفاده از اتصال بلوتوث بین دوربین و تلفن همراه، به طور مداوم در پس زمینه فعال است و به شما این امکان را می دهد که تصاویر خود را مستقیماً در تلفن همراه آپلود کنید، آنها را به اشتراک بگذارید و از طریق اینترنت در سرویس های ذخیره سازی ابری آپلود کنید.

استفاده از SnapBridge در D850 بسیاری از ویژگی های قابل تنظیم را در اختیار شما قرار می دهد تا تجربه اتصال دوربین به تلفن همراه را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

سایر ویژگی های دوربین نیکون D850

دوربین Nikon D850 دارای یک گوه فوکوس است که به شما امکان می دهد عمق میدان بیشتری را پوشش دهید. با استفاده از این عملکرد می توانید چندین عکس با فوکوس متفاوت در عمق میدان مختلف بگیرید و سپس آنها را در فرآیند پس از پردازش ترکیب کنید تا عمق میدان بیشتری به دست آورید.

علاوه بر این، دوربین نیکون D850 دارای گزینه تعادل رنگ سفید خودکار به نام نور طبیعی است. این گزینه به شما کمک می کند تا رنگ های طبیعی تری را در عکس های خود در فضای باز و در نور طبیعی دریافت کنید. هنگامی که این گزینه فعال است، دوربین سعی می کند تعادل سفیدی مناسب را برای تنظیم رنگ در شرایط نوری موجود اعمال کند و عکس هایی با رنگ های گرم تر و طبیعی تر ایجاد کند.

دوربین نیکون D850 دارای منظره یاب با بزرگنمایی 0.75 برابر است. منظره یاب دارای صفحه نمایش LCD لمسی 2.36 میلیون نقطه است. منظره یاب بالا و پایین باز و بسته می شود و می توانید منوها، تصاویر پخش و نقطه فوکوس خودکار Live View را در این صفحه نمایش داده و تنظیمات لازم را انجام دهید.

مزایای دوربین بدنه Nikon D850

  1. کیفیت تصویر بالا: دوربین D850 با سنسور فول فریم با وضوح 45.7 مگاپیکسل تصاویری با جزئیات بسیار بالا و پوشش رنگی مناسب ارائه می دهد. این دوربین قادر است تصاویری با کیفیت بالا و دامنه دینامیکی بالا در شرایط نوری مختلف ثبت کند.
  2. سرعت عکسبرداری بالا: دوربین D850 با سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و پردازنده قدرتمند توانایی عکاسی با سرعت بالا را دارد. سرعت عکاسی پیاپی تا 7 فریم در ثانیه و حالت عکاسی پیاپی عالی تصاویری با جزئیات عالی و لحظاتی زودگذر را در اختیار شما قرار می دهد.
  3. ضبط ویدیوی 4K: دوربین D850 می تواند ویدیوهای 4K ضبط کند. با قابلیت استفاده از لنزهای باکیفیت و پشتیبانی از فرمت های فشرده سازی مانند H.264 و H.265 می توانید فیلم هایی با رنگ های دقیق و زنده ضبط کنید.
  4. سیستم فوکوس خودکار پیشرفته: D850 با سیستم فوکوس خودکار Multi-CAM 20K با 153 نقطه فوکوس دقت و سرعت بالایی را هنگام فوکوس تضمین می کند. همچنین حالت فوکوس تشخیص چهره و تشخیص چشم انسان به شما کمک می کند تا نتایج عالی در عکاسی پرتره داشته باشید.

معایب دوربین بدنه Nikon D850

  1. وزن و اندازه: D850 یک دوربین حرفه ای است و به همین دلیل وزن و اندازه بالایی دارد. این ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز باشد، به خصوص در هنگام حمل و نقل.
  2. قیمت بالا: D850 به عنوان یک دوربین حرفه ای قیمت بالایی دارد که ممکن است برای برخی از عکاسان و علاقه مندان به عکاسی مقرون به صرفه نباشد.
  3. سیستم منوی پیچیده: برخی از کاربران گزارش می دهند که سیستم منوی D850 پیچیده است و مستلزم زمان و تجربه است. این می تواند برای کاربران جدید و کسانی که با دوربین های نیکون آشنا نیستند مشکل ساز باشد.
  4. مصرف باتری بالا: استفاده از ویژگی های پیشرفته و فوکوس خودکار قوی در D850 باتری بیشتری مصرف می کند. بنابراین، برخی از کاربران ممکن است به باتری های اضافی نیاز داشته باشند، به خصوص در طول جلسات طولانی عکسبرداری.
  5. بدون پشتیبانی از فرمت فایل RAW فشرده: D850 فقط از فرمت RAW با فشرده سازی Micali پشتیبانی می کند. این می تواند در برخی موارد یک محدودیت باشد، به خصوص برای عکاسان حرفه ای که به فرمت های فشرده تر RAW عادت دارند.

برخی از ویژگی های دوربین نیکون D850 به اختصار

  • 45.7 مگاپیکسل
  • اندازه سنسور فول فریم
  • حساسیت ISO 64-25600 قابل ارتقا تا 32-102400
  • 151 نقطه فوکوس
  • سرعت عکاسی پیاپی 7 فریم بر ثانیه و قابل افزایش تا 9 فریم است
  • فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • اندازه مانیتور 3.2 اینچ، قابل جابجایی و لمسی
  • اتصال WiFi+NFC و بلوتوث
  • ورودی میکروفون و خروجی هدفون
  • دو اسلات برای کارت حافظه SD و XQD
  • فیلتر LowPass برای افزایش وضوح وجود ندارد
  • قابلیت تایم لپس 4k و 8k

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D850 body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D850 body"، کلیک کنید.