نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 5D Mark IV Body

دوربین Canon EOS 5D Mark IV Body

Canon EOS 5D Mark IV یک پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبلی خانواده 5D است. و پیشرفت های قابل توجهی در مشخصات فنی وجود دارد.

محتوا

  • دوربین Canon EOS 5D Mark IV Body
  • سنسور و پردازشگر تصویر در دوربین Canon EOS 5D MK IV
  • سیستم فوکوس خودکار دوربین Canon EOS 5D MK IV
  • قابلیت فیلمبرداری DCI 4K
  • Dual Pixel RAW در Canon EOS 5D MK IV
  • وای فای و NFC
  • برخی از ویژگی های دوربین Canon EOS 5D MK IV
  • مزایای دوربین Canon EOS 5D Mark IV Body
  • معایب دوربین Canon EOS 5D Mark IV Body
  • نتیجه

دوربین Canon EOS 5D Mark IV دارای سنسور 30.4 مگاپیکسلی و پردازنده Digic 6+ است که کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد. سیستم فوکوس خودکار در این دوربین از همان سیستمی استفاده می کند که در دوربین پرچمدار Canon 1DX Mark II استفاده شده بود و شامل 61 نقطه فوکوس با 41 نقطه متقاطع است. پوشش نقطه فوکوس در EOS 5D Mark IV 24 درصد بیشتر از 5D Mark III است. نقطه فوکوس مرکزی از حساسیت نوری تا منفی 3 استاپ و در حالت Live View تا منفی 4 استاپ پشتیبانی می کند. این ویژگی ها فوکوس خودکار را در شرایط نوری سخت بهبود می بخشد و عکاسی در شرایط مختلف را آسان تر می کند.

دوربین Canon EOS 5D Mark IV قادر به تصویربرداری با فرمت 4K است. با این دوربین می‌توانید ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه بگیرید، البته با ضریب برش 1.74 برابر. عکاسی با فرمت 4K در این دوربین به صورت Motion JPEG انجام می شود و می توانید با سرعت 30 فریم بر ثانیه عکس بگیرید. در این حالت ممکن است Rolling Shutter مشکل داشته باشد اما اگر سرعت عکسبرداری شما کمتر از 7 فریم بر ثانیه باشد این عملکرد بسیار موثر خواهد بود.

از این رو دوربین Canon EOS 5D Mark IV با ویژگی های خاصی مانند سنسور با وضوح بالا، سیستم فوکوس پیشرفته و قابلیت ضبط ویدیوی 4K قصد دارد به محبوبیت و موفقیت نسل قبلی خانواده 5D ادامه دهد.

Canon EOS 5D Mark IV یک پیشرفت واقعاً قابل توجه نسبت به نسل قبلی خانواده 5D است. و پیشرفت های قابل توجهی در مشخصات فنی وجود دارد.

دوربین Canon EOS 5D Mark IV دارای سنسور 30.4 مگاپیکسلی و پردازنده Digic 6+ است که کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد. سیستم فوکوس خودکار در این دوربین از همان سیستمی استفاده می کند که در دوربین پرچمدار Canon 1DX Mark II استفاده شده بود و شامل 61 نقطه فوکوس با 41 نقطه متقاطع است. پوشش نقطه فوکوس در EOS 5D Mark IV 24 درصد بیشتر از 5D Mark III است. نقطه فوکوس مرکزی از حساسیت نوری تا منفی 3 استاپ و در حالت Live View تا منفی 4 استاپ پشتیبانی می کند. این ویژگی ها فوکوس خودکار را در شرایط نوری سخت بهبود می بخشد و عکاسی در شرایط مختلف را آسان تر می کند.

دوربین Canon EOS 5D Mark IV قادر به تصویربرداری با فرمت 4K است. با این دوربین می‌توانید ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید، البته با ضریب برش 1.74 برابر. عکاسی با فرمت 4K در این دوربین به صورت Motion JPEG انجام می شود و می توانید با سرعت 30 فریم بر ثانیه عکس بگیرید. در این حالت ممکن است Rolling Shutter مشکل داشته باشد اما اگر سرعت عکسبرداری شما کمتر از 7 فریم بر ثانیه باشد این عملکرد بسیار موثر خواهد بود.

از این رو دوربین Canon EOS 5D Mark IV با ویژگی های خاصی مانند سنسور با وضوح بالا، سیستم فوکوس پیشرفته و قابلیت ضبط ویدیوی 4K قصد دارد به محبوبیت و موفقیت نسل قبلی خانواده 5D ادامه دهد.

سنسور و پردازشگر تصویر در دوربین Canon EOS 5D MK IV

دوربین Canon EOS 5D Mark IV با سنسور CMOS فول فریم 30.4 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC 6+ عملکرد بسیار قوی و دقیقی را ارائه می دهد. این دوربین از محدوده حساسیت ISO 100-32000 پشتیبانی می کند و می تواند تا ISO 50-102400 افزایش یابد. این عملکرد به شما این امکان را می دهد که در محیط های کم نور تصاویر را با روشنایی و وضوح مطلوب و حداقل نویز ضبط کنید.

یکی از ویژگی های قابل توجه دوربین Canon EOS 5D Mark IV سنسور اندازه گیری RGB 150000 پیکسلی است. این سنسور می تواند چهره ها را تشخیص دهد و اندازه گیری دقیق را در شرایط نوری مختلف ارائه دهد. علاوه بر این، سرعت ثبت عکس در این دوربین نیز بهبود یافته است. با استفاده از Canon EOS 5D Mark IV، می توانید به طور مداوم با سرعت 7 فریم در ثانیه عکاسی کنید. که برای عکاسان خبری و ورزشی بسیار مناسب است.

به طور کلی، Canon EOS 5D Mark IV با توازن مناسب بین قابلیت‌های فنی، عملکرد سریع و دقیق، قابلیت‌های اندازه‌گیری پیشرفته و نرخ فریم بالا، انتخابی عالی برای عکاسی عروسی، منظره و منظره است.

سیستم فوکوس خودکار دوربین Canon EOS 5D MK IV

دوربین Canon EOS 5D Mark IV با استفاده از مکانیزم فوکوس خودکار پیشرفته تجربه فوکوس خودکار دقیق و سریعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این دوربین از سیستم فوکوس خودکار شبکه ای با 61 نقطه فوکوس تشخیص فاز استفاده می کند که 41 نقطه آن متقاطع هستند. این سیستم فوکوس خودکار یکی از نقاط قوت دوربین Canon EOS 5D Mark IV است. نقاط فوکوس مرکزی این سیستم عملکرد دقیق خود را حتی در شرایط نور کم (تا -3 EV) حفظ می کنند.

همچنین می‌توانید از فوکوس خودکار دو پیکسلی در حالت Live View و هنگام فیلم‌برداری استفاده کنید. در این حالت، تا 80 درصد از فوکوس خودکار از تشخیص فاز استفاده می‌کند تا فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تری ارائه دهد. یکی از مزایای این ویژگی، تجربه عکاسی با فوکوس نرم است. همچنین به دلیل وجود صفحه نمایش لمسی، کاربران می توانند با لمس مستقیم صفحه، فوکوس را تنظیم کنند.

به طور کلی، دوربین Canon EOS 5D Mark IV با سیستم فوکوس خودکار پیشرفته یک تجربه فوکوس خودکار دقیق و منحصر به فرد را ارائه می دهد که هنگام عکاسی از سوژه های متحرک بسیار مفید است. علاوه بر این، ویژگی فوکوس خودکار دو پیکسل و صفحه نمایش لمسی دوربین، ویژگی های اضافی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

قابلیت فیلمبرداری DCI 4K

دوربین Canon EOS 5D Mark IV قابلیت فیلم برداری بسیار خوبی دارد. با رزولوشن 4K می توانید ویدیوهای باکیفیت با رزولوشن 2160*4096 و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. همچنین می توانید فیلم های Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه و فیلم های HD با سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط کنید که برای ایجاد افکت های حرکت آهسته بسیار مفید است.

حالت ویدیوی 4K از عمق رنگ 8 بیتی استفاده می کند. همچنین امکان استخراج عکس های 8.8 مگاپیکسلی از ویدیوهای روی صفحه لمسی دوربین و ذخیره آنها در حافظه دوربین وجود دارد.

فیلمبرداری Full HD بدون فشرده سازی از طریق پورت HDMI دوربین روی حافظه خارجی نیز امکان پذیر است. در حالت فیلمبرداری Full HD، کل ناحیه حسگر برای تصاویر استفاده می شود، اما در حالت فیلمبرداری 4K، برش 1.74 برابر منطقه سنسور برای فیلمبرداری استفاده می شود.

دوربین Canon EOS 5D Mark IV دارای یک میکروفون داخلی استریو است، اما در صورت نیاز به استفاده از میکروفون خارجی، می توانید میکروفون مورد نظر خود را از طریق جک هدفون 3.5 میلی متری دوربین وصل کنید. این به شما امکان می دهد صدای ضبط شده را به طور همزمان نظارت کنید و کنترل دقیق تری روی صدا داشته باشید.

Dual Pixel RAW در Canon EOS 5D MK IV

پشتیبانی از Dual Pixel RAW یکی از ویژگی های قابل توجه دوربین Canon EOS 5D Mark IV است. این عملکرد به شما امکان می دهد تمام اطلاعات مکان پیکسل را که می توان از سنسور منتقل کرد، بازیابی و ذخیره کنید. این اطلاعات شامل جزئیات عمق، موقعیت فوکوس و جهت فوکوس پیکسل است.

با فایل‌های Dual Pixel RAW، می‌توانید تنظیمات مختلفی را پس از عکس‌برداری تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید نقاط فوکوس یک عکس را پس از گرفتن آن تغییر دهید. این عملکرد به شما امکان می دهد با دقت بیشتری روی جزئیات فوکوس کنید و نقاط فوکوس بیشتری را در عکس انتخاب کنید.

علاوه بر این، با استفاده از Dual Pixel RAW، می‌توانید مسائلی مانند شبح‌سازی را که ممکن است در عکس‌هایتان وجود داشته باشد، بهبود ببخشید. با تغییر تنظیمات پردازش پیکسل، می توانید شبح ها را کاهش دهید و عکس های خود را بهبود بخشید.

با کمک عملکرد Dual Pixel RAW، شما به عنوان یک عکاس می توانید بیشترین انعطاف را در ویرایش عکس های خود داشته باشید و تنظیمات را با دقت بیشتری تغییر دهید تا به نتیجه ای دقیق و دلخواه برسید.

وای فای و NFC

دوربین Canon EOS 5D Mark IV را می توان از طریق برنامه Canon Connect به دستگاه های هوشمند متصل کرد. این برنامه کنترل از راه دور و تنظیمات را در اختیار شما قرار می دهد.

در دستگاه‌های اندرویدی که NFC دارند، با لمس دستگاه به دوربین، می‌توان آن را به سرعت و به راحتی وصل کرد.

با استفاده از برنامه Canon Connect، می توانید تنظیماتی مانند تنظیمات نوردهی را از دستگاه هوشمند خود انجام دهید. علاوه بر این قابلیت نمایش تصویر به صورت زنده در اپلیکیشن بسیار جذاب است. می توانید تصویری را که دوربین ثبت می کند به صورت زنده در دستگاه هوشمند خود تماشا کنید.

علاوه بر این، اپلیکیشن Canon Connect امکان انتقال اطلاعات از دوربین به دستگاه هوشمند را می دهد. این به شما امکان می دهد تا به سرعت تصاویر و فیلم های گرفته شده را در دستگاه هوشمند خود داشته باشید. همچنین با استفاده از Wi-Fi می توانید داده ها را مستقیماً به رایانه منتقل کنید.

برخی از ویژگی های دوربین Canon EOS 5D MK IV

  • سنسور فول فریم 30.4 مگاپیکسلی با فناوری Dual Pixel AF
  • فیلمبرداری با فرمت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فناوری 4K Frame Grab (با این فناوری به هر فریم ویدیو دسترسی دارید)
  • 61 نقطه فوکوس خودکار با 41 نقطه متقاطع حساس به منفی 4 استاپ از مقدار نوری در حالت های Single AF و AI Servo AF (اولین مورد در دوربین های فول فریم)
  • دامنه حساسیت بین 100-32000 است و تا 102400 گسترش می یابد.
  • عکاسی پیاپی 7 فریم در ثانیه
  • فناوری Dual Pixel Raw برای تنظیم فوکوس خودکار (تنظیم میکرو تصویر)، تغییر بوکه و کاهش جلوه هاله
  • سنسور فوکوس خودکار 15000 پیکسلی RGB+IR برای ردیابی و تشخیص سوژه
  • صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی با 16200000 نقطه
  • Wi-F- & NFC و GPS
  • امکان عکسبرداری با وقفه (تایمر فاصله)
  • افزایش مقاومت در برابر شرایط جوی

مزایای دوربین Canon EOS 5D Mark IV Body

  • کیفیت تصویر بالا با وضوح بالا و دینامیک رنگ عالی.
  • سیستم فوکوس قدرتمند و دقیق با تشخیص چشم.
  • عملکرد سریع و قدرتمند با پردازشگر تصویر DIGIC 6+.
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4K با نرخ فریم بالا.
  • لرزشگیر داخلی برای عکاسی با دست ثابت.
  • طیف گسترده ای از حساسیت ISO برای عکاسی در شرایط نوری مختلف.
  • صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا برای تنظیم آسان تنظیمات و مشاهده تصاویر.

معایب دوربین Canon EOS 5D Mark IV Body

  • وزن و اندازه: دوربین Canon EOS 5D Mark IV Body نسبتا سنگین و حجیم است که ممکن است برخی از عکاسان را برای سفرهای طولانی یا عکاسی در طبیعت محدود کند.
  • قیمت: به عنوان یک دوربین حرفه ای، این دوربین دارای برچسب قیمت بالایی است که ممکن است برخی از عکاسان را با بودجه محدود کند.
  • فیلمبرداری: در مقایسه با برخی از بهترین دوربین‌های فیلمبرداری، Canon EOS 5D Mark IV Body ممکن است در برخی جنبه‌ها، مانند نرخ فریم و کیفیت صدا، عملکرد ضعیفی داشته باشد.

نتیجه

دوربین Canon EOS 5D Mark IV Body با ویژگی ها و قابلیت های حرفه ای خود بهترین انتخاب برای عکاسان حرفه ای است. این دوربین با کیفیت تصویر بالا، سیستم فوکوس قوی، قابلیت ضبط ویدیوی 4K و سایر ویژگی های منحصر به فرد، به شما اجازه می دهد تا عکس هایی با کیفیت عالی بگیرید. با این حال، باید وزن و اندازه دوربین، قیمت بالا و برخی محدودیت های ضبط ویدیو را در نظر بگیرید. در نهایت انتخاب دوربین بستگی به نیاز و سبک عکاسی شما دارد و باید با مطالعه و آزمایش آن تصمیم بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 5D Mark IV Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 5D Mark IV Body"، کلیک کنید.