همراهی داروخانه ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد

همراهی داروخانه ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد

سرپرست اداره کل امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: داروخانه ها همکاری بسیار شایسته ای در حوزه ثبت و عرضه شیرخشک داشتند و براساس آمار سامانه تیتک 98 درصد نسبت به ثبت شیرخشک اقدام می کند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری امروزیا، علیرضا رستمی، اظهارکرد: تنها کمتر از دو درصد از داروخانه ها نسبت به ثبت سامانه ای شیرخشک اقدام نکرده اند که سهمیه شیرخشک آن ها موقتا قطع شد و 85 درصد این تعداد با ارایه تعهد سهمیه شیرخشک خود را مجددا دریافت کردند.

وی افزود: در طرح نظارتی سازمان غذا و دارو در حوزه شیرخشک از 20 امروزیا تا پایان سال 1402، حدود 27 هزارو 700  بازرسی از حدود 15 هزار داروخانه انجام شده به طوریکه هر داروخانه به طور میانگین 1.7 بار مورد بازرسی قرار گرفته اند. از این میان 147 مورد منجربه تشکیل پرونده تعزیرات شده است که حاکی از همکاری مناسب اکثر داروخانه ها در حوزه شیرخشک می باشد.

سرپرست اداره کل امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گران فروشی و احتکار صرفا در کمتر از 5 دهم درصد از داروخانه های کشور گزارش شده ، گفت اقدامات اصلاحی لازم در این خصوص صورت پذیرفته است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همراهی داروخانه ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همراهی داروخانه ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد"، کلیک کنید.