باید دانشجویان را با معماری ایرانی ـ اسلامی یزد پیوند داد

باید دانشجویان را با معماری ایرانی ـ اسلامی یزد پیوند داد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تاکید کرد که باید دانشجویان را با معماری ایرانی ـ اسلامی یزد پیوند داد تا اثربخشی کار فرهنگی دوچندان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری امروزیا، محمدرضا دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست زنان و خانواده با تبریک حماسه شرکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: با برگزاری جلسات تبیین در دانشگاه ها ادارات و سازمان ها تلاش یک ساله دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق های رای نقش بر آب شد.

وی، جنگ رسانه ای، تبلیغاتی و ترکیبی دشمن را پیچیده دانست و عنوان کرد: در برهه ای از زمان انقلابیون نسبت به انتخابات تردید داشتند؛ اما فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «انتخابات یک جهاد عمومی، نعمت و امتحان الهی است و اگر با حضور حداکثری مردم همراه شود، مایه آبروی نظام اسلامی و تقویت کشور و مصونیت بخش در برابر توطیه ها و زمینه ساز ایران قوی خواهد بود» شک ها را به یقین تبدیل کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، نقش بانوان در سال گذشته برای شرکت در دوره ها را جدی برشمرد و بیان کرد: پرورشگاه این نسل مادرانی بودند که چهار فرزندش شهید شد آمد نزد حضرت امام (ره) یکی یکی عکس فرزندانش درآورد و امام گریه افتادند و این مادر گفت: «من این چهار فرزندم را دادم که شما گریه نکنید.» این نگاه زن است که ارزش دارد.

دهقانی اشکذری با بیان اهداف شورای راهبری زنان و خانواده، نقش زنان را در تربیت افراد جامعه موثر دانست و خانواده های شهدا و مادران شهید را نمونه تربیت انسان های شایسته برشمرد.

وی، آثار ایرانی ـ اسلامی و بوم گردی فرهنگی یزد را در کشور ممتاز دانست و ادامه داد: استفاده از روش های قدیمی کارگاهی برای پیوند خواهران دانشجو با مقدسات و فرهنگ کارآیی خود را از دست داده و شایسته است با نگاه ایرانی و اسلامی به معماری یزد و دقت در خانه های قدیمی که بعضاً پرورش دهنده شهیدانی بودند که حماسه آفریدند اثربخشی کار فرهنگی را دوچندان کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، ظرفیت فرهنگی و دینی یزد را قوی دانست و افزود: دیدار با خانواده های شهدا، تور های مذهبی و بازدید از امامزاده ها و
برگزاری یک جلسه از درس دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس شهر یزد تاثیرگذاری زیادی در ذهن خواهران دانشجو دارد.

حمیده رسولی مسیول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هم گفت: در راستای تحقق اهداف شورای راهبری امور زنان و خانواده، برنامه های دانش افزایی و بصیرتی به صورت منظم در قالب کارگاه ها و جلسات پرسش و پاسخ، بودکمپ، مسابقات کتابخوانی، کلیپ های آموزشی در دانشگاه با همکاری استادان برگزار می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "باید دانشجویان را با معماری ایرانی ـ اسلامی یزد پیوند داد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "باید دانشجویان را با معماری ایرانی ـ اسلامی یزد پیوند داد"، کلیک کنید.