قارچ گانودرما کجا رشد میکند

آشنایی با قارچ گانودرما لوسیدوم

گانودرما لوسیدوم نام گونه ای از قارچ معروف و محبوب گانودرما است که سابقه آن در طب چینی به دو هزار سال می رسد. این قارچ یک مکمل دارویی است و این طور که ذکر شده است، در حدود 170 آنتی اکسیدان دارد که از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری می کند و مقاومت بدن را در مقابل انواع بیماری ها بالا می برد. بسیاری از خواص درمانی قارچ گانودرما که به تایید رسیده است، بر مبنای مشاهدات و نتایج بالینی بوده است. قارچ گانودرما یکی از قارچ های بسیار ارزشمند جهان است که با کلاهک به رنگ های قرمز، قرمز مایل به قهو ه ای و زرد روشن یافت شده است که محققان ایرانی به دانش تولید این گیاه دست یافتند. این قارچ انواع مختلفی دارد که می توان به مهمترین گونه های آن اشاره کرد.

قارچ گانودرما کجا رشد میکند

به عنوان مثال در مورد سرطان و خاصیت ضد سرطانی این قارچ هنوز مکانیسمی که این قارچ و مواد موثر موجود در آن برای مقابله با سرطان و سلولهای سرطانی و از بین بردن تومور استفاده می کند، شناخته نشده است و فقط بر مبنای تست های بالینی که از آن گرفته شده است تاییدیه ها صادر شده است. پرورش قهوه گانودرما برای فشار خون در ایران : حدود 10 سال است که گونه هایی از قهوه گانودرما در جنگل های ایران یافت شده است. آب و هوا و شرایط اقلیمی ایران برای رشد و پرورش قارچ گانودرما کاملا مناسب است. کافیست شرایط طبیعی رشد این قارچ را در محیط صنعتی فراهم کرد. امکان پرورش این قارچ در محیط های کوچ هم فراهم است مثل پرورش قارچ های صدفی و دکمه ای. به همین دلیل می توان از آن به عنوان یک کسب و کار خانگی هم استفاده کرد.

بهترین زمان برای کشت گانودرما فصل تابستان است و حتی می توان از  روش پرورش میسلیوم های بارور شده استفاده کرد تا نتیجه ی کار مطمین تر باشد. البته روش کشت بافت هم برای پرورش گانودرما مناسب است. برای پرورش گانودرما از بسته های کمپوست ضدعفونی شده و استریل شده استفاده می شود. پس از استریل بسته ها عملیات بذرپاشی در محیطی کاملا استریل انجام می شود و مانند قارچ دکمه ای از سالن های سرپوشیده با محیطی مرطوب و دمای کنترل شده و تاریک کشت می شود. بستر قارچ گانودرما شامل درصدی خاک اره، سبوس برنج و آهک است. البته اگر به جای سبوس برنج از سبوس گندم استفاده شود نتیجه ی کار بهتر خواهد بود.

بعد از گذشت سه تا چهار هفته میسلیوم ها ظاهر می شوند. شرایط محیطی در رشد و خواص قارچ ها بسیار موثر است. وقتی ریشه ها تقریبا نصف کیسه را پر کردند، زمان باز کردن در کیسه هاست. سپس کیسه ها به سالن اصلی منتقل می شوند و رطوبت در این زمان باید بالا باشد. حدود دو هفته بعد قارچ ها ظاهر می شوند و کلاهک ها شروع به رشد می کنند. در این زمان باید رطوبت سالن کم شود تا به قارچ آسیبی وارد نشود. تحقیقات بالینی انجام شده در زمینه تاثیر قارچ شیتاکه بر زگیل تناسلی و ویروس HPV اولین بار توسط پژوهشگری از دانشگاه علوم پزشکی تگزاس و مرکز علمی UT، دکتر Judith smith انجام گرفت.

دکتر اسمیت عصاره حاصل از میسلیوم قارچ شیتاکه و قارچ های دارویی دیگر ترکیبی شیمیایی بدست آوردند بنام AHCC( Active Hexose Correlated Compound) که عامل تاثیر قارچ شیتاکه بر روی HPV و زگیل تناسلی می باشد.  میسلیوم همچون ریشه های قارچ هستند که در کشت خاک یا عصاره برنج رشد می کنند. در نوع وحشی میسلیوم زایده های ریز آن تا کیلومترها رشد می کند. تیم دکتر اسمیت با تحقیقات آزمایشگاهی تاثیر قارچ شیتاکه بر روی HPV و زگیل تناسلی و موش های مبتلا به این ویروس به نتایج امیدوار کننده ای دست یافتند و زمینه برای مطالعه انسانی و آزمایش تاثیر قارچ شیتاکه بر روی بر روی زنان مبتلا به HPV فراهم شد.

هنگامی که نوار زرد و سفید رنگ اطراف کلاهک محو شود می توان قارچ را برداشت کرد. قارچ ها بلافاصله بعد از چیده شدن، در دمای زیر 50درجه و یالای 35 درجه خشک می شوند و در صورت نیاز به پودر تبدیل می شوند. دوره ی پرورش قارچ گانودرما از زمانی که کمپوست ها به سالن منتقل می شوند تا اولین برداشت حدود 4 ماه طول می کشد. قیمت گانودرما برای کبد چرب با توجه به اصل بودن یا تقلبی بودن محصول متفاوت است . کدام قسمت قارچ گانودرما عصاره اصلی را دارد ؟ مهمترین بخش قارچ گانودرما لوسیدوم در واقع همان قسمت پهن است که روی این قارچ دیده می شود و زمانی که این قارچ بالغ می شود به زمان اسپور دهی می رسد، بهترین و مهمترین بخش دارویی قارچ که همان اسپورها هستند، تولید می شوند. بنابراین برای عصاره گیری از قارچ بهترین زمان قبل از تولید اسپور و قبل از پخش شدن اسپور ها توسط قارچ می باشد.

آیا همه می توانند از این قارچ استفاده کنند : مصرف این قارچ برای عموم آزاد است و این گونه نیست که بگوییم نمی شود کسی از آن استفاده کند. اما میزان مصرف و دوز آن خیلی اهمیت دارد. البته مصرف قارچ برای سنین زیر 12 سال و در خانم های باردار و در دوران شیردهی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اگر این قارچ به صورت پودر خشک مصرف می شود، روزانه بین 1 تا 5 گرم مجاز به مصرف هستیم و بهتر است که با یک گرم شروع شود و بعد از حدود 20 روز کم کم نیم گرم، نیم گرم این مقدار را افزایش دهیم. بهترین میزان مصرف 2 گرم در روز است، و بیشترین مقدار 5 گرم که برای بیماری های خاص است

بهترین میزان استفاده از عصاره این قارچ به میزان 10 میلی لیتر در روز می باشد. چگونه از قارچ گانودرما عصاره گیری کنیم .برای تهیه عصاره قارچ گانودرما، می بایست پودر خشک گانودرما را جوشاند. به این صورت که 50 گرم از پودر خشک قارچ گانودرما در سه لیتر آب به مدت 4 ساعت جوشانده شود. این کار را تا آنجا ادامه دهید که نیم لیتر از آب باقی بماند. عصاره به دست آمده را صاف کرده و در یخچال نگه داری نمایید. خاصیت های تایید شده قهوه گانودرما برای یبوست شامل چه چیزهایی می باشد ؟ و اما اگر از عصاره آن استفاده شود بین 5 تا 15 میلی لیتر در روز می توان از آن استفاده کرد(یک قاشق غذاخوری معادل 5 میلی لیتر می باشد).

از آنچه که در مورد تاثیرات این قارچ مورد تایید قرار گرفته است، می توان به موارد زیر اشاره کرد: خاصیت های ضد سرطانی، خاصیت آنتی اکسیدانی و میزان بالای آنتی اکسیدان این قارچ، بالا بردن مقاومت بدن در مقابله با بیماری ها، برای بیماری هایی مثل هپاتیت استفاده می شود، برای تنظیم کردن آنزیم های کبد بسیار مناسب است، برای سیستم قلبی عروقی بسیار مفید است، فشار خون را پایین می آورد، کلسترول خون را پایین می آورد و از انسداد رگ ها جلوگیری می کند. قند خون را مدیریت می کند، خاصیت ضد التهابی دارد، ویژگی های آنتی باکتریال دارد، استرس را کاهش می دهد، سطح کیفیت خواب را افزایش می دهد، کاهنده حساسیت و پف کردگی است، تقویت کننده ارگان ها در جهت سم زدایی است و مواردی از این دست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قارچ گانودرما کجا رشد میکند" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قارچ گانودرما کجا رشد میکند"، کلیک کنید.