احمدی: جمهوری اسلامی هیچگاه از مذاکره براساس احترام متقابل ابایی نداشته است

احمدی: جمهوری اسلامی هیچگاه از مذاکره براساس احترام متقابل ابایی نداشته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی هیچگاه از مذاکره بر اساس احترام متقابل و تأمین منافع ملی و متعهد ماندن طرفین به تعهدات خود ابایی نداشته و ندارد و همه خوب می‌دانند اگر کشوری در عرصه بین‌الملل اقتدار لازم را نداشته، نمی تواند صرف مذاکره و نشست و برخاست مشکل را حل کند.

به گزارش امروزیا، حجت‌الاسلام وحید احمدی در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: از ابتدای روزهای نخست انقلاب تاکید بر وحدت امت اسلامی از مسلمات نظام بوده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک اصل قرآنی است.

وی افزود: آیا اگر امت اسلامی به این اصل عمل می کردند مشتی صهیونیست جنایتکار، تبهکار و فاسد می‌توانستند این همه بر پیکره اسلام زخم بزنند و به ظلم ۷۰ سال بر مردم مظلوم فلسطین ادامه دهند؟ سران بسیاری از کشورهای اسلامی نمی‌بینند بر غزه مظلوم چه می‌گذرد؟ گرچه ملت سرافراز غزه به ظاهر متحمل خسارت‌های فراوان مالی و جانی شده‌اند اما سرافراز میدان هستند.

 احمدی ادامه داد: جمهوری اسلامی هیچگاه از مذاکره بر اساس احترام متقابل و تأمین منافع ملی و متعهد ماندن طرفین به تعهدات خود ابایی نداشته و ندارد و همه خوب می‌دانند اگر کشوری در عرصه بین‌الملل اقتدار لازم را نداشته باشد، نمی تواند صرف مذاکره و نشست و برخاست مشکل را حل کند.

این نماینده مجلس افزود: هرازگاهی موضوع برجام مطرح می‌شود و عده‌ای بر این باورند که برجام می تواند گره ای از مشکلات را حل کند اما مروری بر اقدامات گذشته در این حوزه عبرت آموز است؛ پس از اجرای برجام و انجام تعهدات توسط ایران اسلامی غربی‌ها جز اقدامات خصمانه و ظالمانه اقدام دیگری نداشتند و پس از خروج آمریکایی‌ها، سایر کشورهای اروپایی جز دشمنی کار دیگری انجام ندادند.

وی یادآور شد: سه کشور اروپایی یک روز مانده به پایان تعهدات برجامی به وسیله بیانیه‌ای بر ادامه دشمنی و خصومت خود اصرار ورزیدند و موضوع عمل به ۳۹ بند از اف ای تی اف چه نتیجه‌ای به بار آورده است که اصرار بر عمل کردن به دو بند باقی مانده است؟ در ماه عسل برجام همین کشورهای غربی به هواپیمای حامل وزیر خارجه وقت سوخت ندادند.

احمدی افزود: ملت ایران خوب می دانند که در سایه اقتدار است که می‌توان در عرصه بین‌الملل حقوق کشور را حفظ کرد ولاغیر؛ اگر می‌خواهید اقدامی برای رفع تحریم‌ها داشته باشید ابتدا سراغ رفع تحریم چرخه دلار بروید تا بتوانید از منافع این قراردادها استفاده کنید.

نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات   حوزه انتخابیه اش گفت: استان کرمانشاه استانی است که ۸ سال درگیر دفاع مقدس بود و خسارات فراوانی دیده و از بسیاری از مزایایی که امروز باید برخوردار می شد نشده گرچه اقدامات بسیار خوبی توسط دولت‌ها صورت گرفته اما کماکان استان مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی دارد.

پایان خبر امروزیا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احمدی: جمهوری اسلامی هیچگاه از مذاکره براساس احترام متقابل ابایی نداشته است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احمدی: جمهوری اسلامی هیچگاه از مذاکره براساس احترام متقابل ابایی نداشته است"، کلیک کنید.